Nieuwe modellen van 2022/2023

Harley-Davidson Low Rider El Diablo

De Harley-Davidson Low Rider El Diablo is gebouwd om de grenzen van stijl en sportieve touring-performance tot het uiterste te pushen. De Low Rider El Diablo combineert harde zadeltassen en een op het frame gemonteerde kuip met de strakke rijeigenschappen van het Harley-Davidson Softail-chassis en het V-Twin-vermogen van een Milwaukee-Eight 117-aandrijflijn. De wereldwijde productie van het model zal worden beperkt tot een eenmalige productierun van 1.500 genummerde exemplaren, die naar verwachting in de herfst van 2022 bij geautoriseerde Harley-Davidson-dealers zullen worden afgeleverd.

Harley-Davidson weet wereldwijd weer de aandacht te trekken met de introductie van de Low Rider El Diablo, het nieuwste model in zijn limited-edition Icons Collection. Met een knik naar een custom stylingtrend van de Amerikaanse westkust, combineert de Low Rider El Diablo strakke prestaties en sportieve touring-veelzijdigheid met fantastische, met de hand aangebrachte lak en indrukwekkende Harley-Davidson Audio powered by Rockford Fosgate.

Harley-Davidson Nightster

Het 2022 Harley-Davidson® Nightster™-model begint aan een nieuw hoofdstuk in het verhaal van de Harley-Davidson® Sportster®-motorfiets. het merk. Deze geheel nieuwe motorfiets combineert het silhouet van een klassiek Sportster-model met de on-demand prestaties van de nieuwe Revolution® Max 975T-aandrijflijn en tal van moderne elektronische hulpmiddelen en functies voor de rijder. Het 2022 Nightster-model herdefinieert de Sportster-motorervaring voor een nieuwe generatie rijders.

“De Nightster is een instrument voor expressie en onderzoek, ondersteund door prestaties”, aldus Jochen Zeitz, voorzitter, president en CEO van Harley-Davidson. “Door voort te bouwen op de 65-jarige Sportster-erfenis, biedt de Nightster een canvas voor creativiteit en personalisatie en biedt het het ultieme platform voor maatwerk en expressie voor nieuwe en bestaande rijders.”

Het hart van het 2022 Nightster-model wordt gevormd door de nieuwe Revolution® Max 975T-aandrijflijn. Het is een vloeistofgekoelde V-Twin van 60 graden met een koppelkromme die vlak blijft door de brede vermogensband – en motorprestaties die zijn ontworpen om sterke acceleratie en robuust vermogen te leveren in het middenbereik. De lengte en vorm van de inlaatsnelheidsstapels, gecombineerd met het volume van de airbox, zijn afgestemd om de prestaties over het hele motortoerentalbereik te maximaliseren. De profielen van dubbele bovenliggende nokkenassen en variabele kleptimingfasering op de inlaatkleppen zijn ontworpen om te passen bij de prestaties van deze motor.

Harley-Davidson Low Rider ST

Dit is hoe Harley-Davidson aan sport-touring werkt, met een stijl die geworteld is in de Californische ’tall bike’-beweging. De zadeltassen rijden hoog en strak, de achtervering is opgekrikt, het stuur is hoog en de op FXRT geïnspireerde kuip is op het frame gemonteerd. Het Low Rider ST-model plaatst de berijder in een dominante positie bovenop de fiets en het rijgevoel is direct en reflexief. Als de roadtrip voorbij is, haalt u gewoon de zadeltassen eraf om het Low Rider® ST-model om te bouwen van crosscountry-modus naar een stadscruiser.

“Een belangrijk element van dit model is de op het frame gemonteerde kuip, die een vorm heeft die is geïnspireerd op de klassieke FXRT Sport Glide-modelkuip die de voorkeur geniet van West Coast-customizers”, aldus Brad Richards, Harley-Davidson Vice President of Design. “Met een dominante centrale koplamp geflankeerd door zijopeningen blijft de genetische connectie met de originele FXRT vertrouwd. De scherpere vouwen en herziene proporties in de Low Rider ST-kuip zorgen voor een look die bedoeld is om modern, atletisch en aerodynamisch superieur te zijn aan de FXRT-kuip. De verhoogde montage van de zadeltassen hoog boven de uitlaat versterkt de prestaties van het model – de boodschap is dat deze tassen de hellingshoek niet zullen beperken wanneer de fiets tot het uiterste wordt geduwd.

De vorm van de nieuwe op het frame gemonteerde kuip is ontwikkeld door middel van CFD-analyse (computational fluid dynamics) en praktijktesten. Drievoudige vaste splitstream-ventilatieopeningen helpen het stoten van het hoofd van de rijder bij snelwegsnelheden te beperken. Een zes-inch hoge voorruit heeft een Dark Smoke-tint en de kuip heeft een enkele 5,75-inch LED-koplamp.

Wil jij een Harley-Davidson verzekeren? Bereken hier je premie!